Juli- och CHA-release från QuicKutz

Juli-releasen från QuicKutz består bl a av härliga djungeldjur, både till Squeeze och Revolution.

Barnasinnet vaknade till liv av dessa dies och jag skapade en "Lattjolajbanlåda" till lilla dottern. Vem minns inte Brasses Lattjolajbanlåda i barnprogrammet "Fem myror..."? Hans koffert var inte i närheten så cool som denna djungel- och savanninspirerade. Kofferten ska användas som en sånglåda, i den ska vi lägga olika saker som man kan sjunga sånger kring. Jag ska bl a sy fingerdockor av QuicKutz djungeldjur - de som är i Revolution-storlek, även en massa andra leksaker för våra favoritsånger ska läggas i lådan.
Det är en helt vanlig, ofärgad koffert som jag har klätt in med papper och målat med akrylfärg, sedan har jag gått loss med diverse gamla och nya dies, samtliga från QuicKutz förstås! Även Silhouetten har fått jobba en hel del.

Bodyn på lilla tjejen är dekorerad med filt som jag (efter att ha tvättat den) strukit på med vlisofix. Det är hur enkelt som helst att stansa i filt, både med Squeeze och Revolution.





I väntan på avfärd till djungeln...Juli månads tema var djungeldjur.



Bland alla djungeldjuren... Bodyn är dekorerad med djungeldjur från nya Revolution-dies.


Lattjolajbanlådan...dekorerad med allehanda QuicKutz-dies.


Nya dies på Lattjojabanlådan:
Leopard RS 0873, Monkey KS 0874, Elephant KS 0875, Giraffe KS 0877, Lion KS 0878.
Runt kanten har jag använt border die Beads CC-BDR-014 och använt den nya fonten Chemistry 4x8-CHEMISTR-MU

Silhouttedies:
Branch 0682, Branch 0683, Grass 0119, Branch 0681, Palm leaf 0699, Sign 0728, Bird house 0212

Dies på bodyn:
Leopard REV-0115-S, Monkey REV-0116-S, LION REV-0120-S


QuicKutz lanserar en massa nyheter i samband med CHA. För mer information kolla hemsidan.
Nytt och riktigt, riktigt praktiskt är att de har lagt ett helt alfabet på en platta som är 4x8"! Det är bara till att byta ut den vanliga plattan på Revolution mot en Extension och så vevar man på...smart, smidigt och oerhört lätt! På nolltid har man stansat ett helt alfabet.




Så söt att moster får hål i tänderna...

På LOn ovan har jag använt mig av det nya alfabetet Strawberry  (mini complete) 2x2-STRAWBER-MC och nya border dien Beads CC-BDR-014.
Palmbladen är en silhouette-figur Palm leaf 0699

Papper och dekorationer kommer från ScrapHouse sortiment; Basic Grey och Making Memories.



Liten blir stor...eller åtminstone större.

Jag har använt det nya alfabetet Dragonfly (mini unicase) 4x8-DRAGONFL-MU.
Hjärtan kommer från REV-0106-S; baby bottle and pacifier.

I den runda stämpeln, som kommer från 7g, ska givetvis längd och vikt skrivas. Denna kommer att få en massa fortsättningssidor allteftersom månaderna går.


/Marie

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är helt makalös Marie. Sen är ler lilla dotter makalöst söt också.



Sommarkramen Anna


Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback