Juligt album

För att komma i stämning inför jul brukar jag göra en skiva (för eget bruk) med julmusik jag gillar. Det blir en del gamla favoriter som Helga natt – jag tror jag äger fem inspelningar av den nu – men även nya sånger. När så ett minialbum med de juliga pappersserierna Paperie och Eva landade i brevlådan så fick jag idén att göra ett CD-konvolut med tillhörande texthäfte. Inspirationen till blomman som innehåller skivan har jag hittat här. Jag har använt båda sidor av de dubbelsida papperna. Ett par av sidorna – låtförteckningen och första textbladen – är gjorda med laminerad OH-plast. De senare har jag även embossat med QK goosebumpz (dots). I den lilla minnesfickan har jag lagt en krossad kanelstång och hela kryddnejlikor – en doft av jul. Albumet är ju mörkt chokladbrunt från början, därför har jag klippt papperna lite mindre så att den snygga kanten ska synas.



Minialbum: Eclectic Chipboard album/dark chocolate #alb-1580 - Basic Grey
Papper: Flocked Floral Greenhouse Paperie #30999, Snowflake FaLaLa #30826, FabricBrocade Rouge Paperie #30981, BigDot Rouge Paperie #30980, LgFloral Rouge Paperie #30892- Making Memories, Eva French Lace #eva-1353, Eva Decadent #eva-1356, Eva Courtier #eva-1355
Alfabet: Beckham Micro-chip stickers/dark chocolate chip #chp-1500 - Basic Grey, Shimmer Alpha Greenhouse Paperie stickers #31044, Alpha Sticker Rouge Paperie #31016 - Making Memories
Journalinglappar: Journaling Book Rouge Paperie
Blommor och Knappar: Blossom & Button Box Greehouse Paperie - Making Memories #31030
Band: Trim Card Greenhouse Paperie - #31014 Making Memories
Brads: Glazed Brads #met-1370 - Basic Grey
Minnesfickor: Memory Pockets #CR12 - Scotch

/Gunilla

Kommentarer
Postat av: Maria

WOW Gunilla, så himla läckert!!



Maria

Postat av: diana_2001

Va häftig! Jättefin och vilken kanon presentidé sen då!

2008-11-04 @ 17:39:34
Postat av: Linda Andersen

Verkligen ett fint album. Har du någon mall till cd förvaringen?

2008-11-08 @ 15:01:45
URL: http://zingorina.blogg.se/
Postat av: Gunilla|uniquelyme

Linda, länken i den beskrivande texten leder till en blogg som i sin tur hänvisar till en tutorial (film). Man utgår från cd-skivan självt och ritar som en blomma och klipper isär på några ställen. Det är inte alls svårt! Men följ länken så hittar du rätt!

2008-11-09 @ 11:58:39
URL: http://www.uniquelyme.se

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback