Presentationslayout: Gunilla

Det dags för presentationslayouten. Den som ska visa vem jag är, vad scrapbboking betyder för mig, vad som är min scrapstil. När jag såg Making memories nya clearstamps så blev det uppdraget lätt, ett nöje, en hyllning till denna konstform som är så rolig och ger mig så mycket.

Stämplarna (MM - Clear stamps Passport, MM - Clear stamps Ornaments) kickade alltså igång inspirationen rejält. Jag såg direkt för min inre syn hur jag ville lägga lager på lager av stämpelmotiv och hur det skulle passa som illustration över det det innebär för mig att hålla på med scrapbooking: en resa - inom mig själv, i fotokonsten, i kreativiteten, i minnen, och inte minst i min passion för papper. Resten föll på plats av sig själv och för ovanlighetens skull använde jag flera foton (jag använder ju ofta bara ett) som jag beskurit hårt för att betona de olika vinklarna av mig, av livet, av scrapkonsten, resan jag nämnde ovan. Mycket symbolik, välkryddat med dekorationer och massor av kul!

Vad betyder scrapbooking för dig?


image249

Cardstock: Bazzill basics
Mönstrat papper: MM - {Note}Worthy Delaney Flower diecut circle, MM - {Note}Worthy Delaney Stripe (baksida), MM - Passport stamp diecut, Daisy D's - Wonder years Potsticker, Daisy D's - Wonder years Skipping stones
Monogrambokstäver: QK CC-monogram-G01
Alfabeten: MM - Felt alpha pink, MM - Mini shimmer alpha black school house
Stämplar: MM - Clear stamps Passport, MM - Clear stamps Ornaments, (Personlig stämpel och datumstämpel från Trodat)
Övriga dekorationer: MM - Passport Canvas brad, mm - Passport Canvas well worn tags, MM - {Note}Worthy Delaney journaling book, Bazzill basics - Paper brads hot pink, 7gypsies - Paper fasteners antique silver

Skuggningarna har jag gjort med färgpenna samt MM's Precision pen #3

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback