Christmas Holly

Jag har gjort ett julalbum i 24 delar om vår första jul som familj 2008.

Ett helt julalbum om 24 sidor behöver inte ta lång tid att göra. För det första är sidorna "bara" i storlek 8x8" (ca 20x20 cm), vilket i sig underlättar. Jag har valt att göra alla sidorna med samma skiss i grunden. Jag valde ut matchande färger först, svart och vitt skulle finnas med på varje sida i kombination med klara färger. Dessutom ville jag göra sidorna grafiskt strikta och enkla, så det finns t ex inga "chalkade" kanter så långt ögat kan nå. Allt detta gör att man kan producera ett helt julalbum på kort tid. Men framförallt hade jag superhjälp av Silhouetten som spottar ut dekorationer på ingen tid alls.

Till det här julalbumet har jag bl a använt Holly Gift Set. Ett gift set som kom ut förra året, förvisso - men som fortfarande finns att köpa. Oerhört prisvärt och innehåller så mycket! Förutom en hel cd med digitala jul-designer till Silhouetten får man vinylrullar och verktyg.
De digitala figurerna läggs snabbt och lätt in i Silhouettens "bibliotek" och lätta att nå hela tiden.

Ett axplock på några sidor som jag har gjort:
    









Paketets innehåll. Två rullar vinyl i rött och grönt. En rulle med transfer-papper. Verktyg och en cd med digitala figurer för Silhouetten. Allt är nerpackat i en fin och hård ask.




Holly Gift Set finns i en affär nära dig! Annars kan du be dem ta hem ett till dig!

Kommentarer
Postat av: Linda Persson

God Jul!!!!!

Helt fantastiskt fint och stämningsfullt album.

Jag önskar jag fick se ditt jul album som du gjorde förra (?) året med papper från Maja design.Det var också så himla fint. Må så gott i jul.

Kram

Linda

2009-12-20 @ 15:14:55
Postat av: Gunvor

Vilket underbart album!

En riktigt God Jul till dig och de dina!

Kram, Gunvor

2009-12-21 @ 14:20:45

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback